Hjelp med Oticon
RemoteCare App

Oticon RemoteCare App lar deg ha en virtuell avtale med audiografen, hvor de kan eksternt justere høreapparatene dine.

På denne siden får du hjelp med å gjøre deg klar for en avtale, se feilsøkingstips og lese ofte stilte spørsmål. Du kan også laste ned bruksanvisningen: 

Bruksanvisning for bruk med iPhone og iPad

Bruksanvisning for bruk med Android

 

video-about-oticon-remotecare

  • Systemkrav

    Pare iPhone eller iPad med høreapparatet ditt*

    Installere appen.

    Sette opp en konto

    *Gjelder kun for iPhone og iPad

    Gå til del

  • Sjekkliste – før du starter

    Viktige ting å huske før avtalen

    Starte din første avtale

    Koble til Android med høreapparatene i appen**

    ** Gjelder kun for Android

    Gå til del

  • Feilsøking – Vanlige problemer

    Ofte stilte spørsmål

    Gå til del

  • > Systemkrav – Hva trenger du for Oticon RemoteCare App?

    • Se hvilke høreapparater som er kompatible

     

    • Se system- og programvarekravene for iPhone, iPad eller Android. Se kompatible enheter

     

    • En stabil Internett-tilkobling: anbefalt minimum hastighet på 1/1 Mbit/s (sjekk med leverandøren)

     

    • En e-postkonto

     

    • Tilgang til nedlasting av apper

     

     

    Ekstra krav for Android: 

     

    • Ha Google Chrome aktivert

     

    • Ha strømsparingsmodus satt til "Off" (Av)

  • > Pare iPhone eller iPad med høreapparatet ditt

    Hvis iPhone eller iPad ikke allerede er paret med høreapparatet ditt følger du disse fem trinnene:

     

    1: På iPhone eller iPad, gå til Settings > General > Accessibility > Hearing > MFi Hearing Devices (Innstillinger > Generelt > Tilgjengelighet > Hørsel > MFi hørselshjelpemidler)

     

    2: Kontroller at Bluetooth® er slått på (din iPhone eller iPad vil nå søke etter høreapparater).

     

    3: Åpne og lukk batteriluken på høreapparatene så iPhone eller iPad kan gjenkjenne de.

     

    4: Velg høreapparatene når de blir tilgjengelige.

     

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-4

     

    5: Bekreft popup-vinduet for Bluetooth-paring ved å klikke på "Pair" (Par). Gjør dette for både V og H, hvis aktuelt.

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-5-confirm

     

  • > Installere Oticon RemoteCare App for iPhone eller iPad

    1: Gå inn i App Store og søk etter Oticon RemoteCare.

     

    2: Trykk på GET på Oticon RemoteCare App.

     

    b2c-app-screens-download-app

     

    3: Installer appen.

     

    4: Åpne appen.

  • > Installere Oticon RemoteCare App for Android

    1: Åpne Google Play Store og søk etter Oticon RemoteCare.

     

     2: Trykk på "Install" (Installer) på Oticon RemoteCare App.

     

     

    remotecare_install-app-01_oti-topbar_android

    3: Følg anvisningene på skjermen for å installere appen.

     

    4: Åpne appen.

  • > Sette opp en konto på iPhone eller iPad

    Audiografen kan ha hjulpet deg med å sette opp en konto. Ellers følger du disse 13 trinnene for å sette opp en konto:

     

    1: Åpne appen.

     

     2: Tillat tilgang til kameraet og mikrofonen på iPhone eller iPad.

     

    b2c-app-screen-allow-camera 

     

    3: Velg "CREATE ACCOUNT" (Opprett konto).

     

    4: Skriv inn e-postadressen din og klikk på "CONTINUE" (Fortsett).

     

    b2c-app-screen-create-account

     

    5: Gå til innboksen din for e-post.

     

    b2c-app-screen-verify-email

     

    6. I innboksen, åpne e-posten fra Oticon. Klikk: "Finalize your account" (Fullfør kontoen din).

     

    b2c-app-screen-email

     

    7. Opprett et passord.

    Opprett et passord etter kriteriene gitt av appen. Du vil bruke passordet når du kobler til RemoteCare appointments.

     

    8. Bekreft passordet i det andre feltet.

     

    9. Lag et "Display name" (Skjermnavn).

     

    10. Klikk på "CREATE" (Opprett).

     

    11. Gå tilbake til Oticon RemoteCare App.

     

    12. Hvis aktuelt, klikk på OK.

     

    13. Klikk på "Logg på".


     

  • > Sette opp en konto på Android

    Audiografen kan ha hjulpet deg med å sette opp en konto. Ellers følger du disse 13 trinnene for å sette opp en konto:

     

    1: Åpne appen.

     

     2: Tillat tilgang til lokalisering, kameraet og mikrofonen på Android.

     

    remotecare_allow-remotecare_oti-topbar_android 

     

    3: Velg "CREATE ACCOUNT" (Opprett konto).

     

    remotecare_welcome-to-remotecare_oti-topbar_android

     

    4: Skriv inn e-postadressen din og klikk på "CONTINUE" (Fortsett).

     

    remotecare_create-account_oti-topbar_android

     

    5: Gå til innboksen din for e-post.

     

    remotecare_verify-email-adress_oti-topbar_android

     

    6. I innboksen, åpne e-posten fra Oticon. Klikk: "Finalize your account" (Fullfør kontoen din).

     

    remotecare_welcome-to-oticon-remotecare_oti-topbar_android

     

    7. Opprett et passord

    Opprett et passord etter kriteriene gitt av appen. Du vil bruke passordet når du kobler til Oticon RemoteCare appointments.

     

    8. Bekreft passordet i det andre feltet.

     

    9. Lag et "Display name" (Skjermnavn).

     

    10. Klikk på "CREATE" (Opprett).

     

    11. Gå tilbake til Oticon RemoteCare App.

     

    12. Hvis aktuelt, klikk på OK.

     

    13. Klikk på "Logg på".


     

  • > Sjekkliste – Før du starter

    Du må:

     

    • Koble iPhone eller iPad til strøm eller sjekke at iPhone eller iPad er fulladet.

     

    • Sjekk at Bluetooth er aktivert.

     

    • Sjekk at høreapparatene har fulle batterinivåer.

    Sett inn nye batterier.

    Hvis du bruker oppladbare høreapparater, sørg for at de er ladet opp. Ha laderen i nærheten.

    Merk: Høreapparat ditt må ha nye batterier eller fulladede batterier for å være sikker på at den eventuelle fininnstillingen fullføres.

     

    • Sjekk at høreapparatet (hvis aktuelt, både V og H) er paret med iPhone eller iPad (etter omstart av høreapparatet er paring/tilkobling aktivert de neste tre minuttene)

     

    • Ha en stabil Internett-tilkobling (anbefalt minimum hastighet på 1/1 Mbit/s).

     

     

    Ekstra krav for Android:

     

    • Sørg for at du har gitt tillatelse til lokalisering ellers vises ikke høreapparatene

  • > Viktige ting å huske før avtalen

    Unngå følgende under økten:


    • Flytte høreapparatet mer enn 5 meter unna iPhone, iPad eller Android

     

    • Slå av høreapparatet (åpne batteriskuffen)

     

    • Slå av Bluetooth® på iPhone, iPad eller Android

     

    • Aktivere flymodus på iPhone, iPad, Android eller høreapparatet (langt trykk på knappen)

     

    • Slå av iPhone, iPad eller Android

     

    • Bytte mellom Wi-Fi og mobil data

     

    • Avslutte Oticon RemoteCare App eller bytte til en annen app

     

    • Aktivere batterisparingsmodus

  • > Starte din første avtale på iPhone eller iPad

    Start iPhone eller iPad på nytt før avtalen for best mulig ytelse. Følg deretter disse 8 trinnene:

     


    1: Åpne RemoteCare App på iPhone eller iPad og følg instruksjonene i appen.

     

    2: Hvis appen ber deg om å pare høreapparatet med din iPhone eller iPad følger du instruksene i appen.

     

    3: Logg på avtalen med e-postadressen og passordet ditt og klikk på "SIGN IN" (Logg på).

     

    4: Klikk på "MY APPOINTMENT" (Min avtale).

     

    Data og personvern

    Les vår melding om personvern. Klikk "Godta" for å aktivere tjenestene i Oticon RemoteCare App.

    * Kun vist hvis gjeldende

     

    b2c-app-screen-data-privacy

     

    5: Sjekk batteriene.

    Hvis batteriene i høreapparatet ikke er nye setter du inn nye batterier.

    Hvis du bruker oppladbare høreapparater, sjekk at de er ladet opp og ha laderen i nærheten.

    Merk: Høreapparat ditt må ha nye batterier eller fulladede batterier for å være sikker på at den eventuelle fininnstillingen fullføres.

     

    Gå videre ved å klikke på "I UNDERSTAND" (Jeg forstår).

     

    b2c-app-screen-check-batteries

     

    6: Vent mens appen kobler til høreapparatet ditt.

     

    7: Klikk på "Start appointment" (Start avtale) for å gå inn i det virtuelle venterommet og starte avtalen med audiografen.

     

    b2c-app-screen-wait-for-audiologist

     

    8: Vent til audiografen går inn i det virtuelle venterommet og starter avtalen.

     

    Når audiografen blir med på avtalen vises de på skjermen din. Under avtalen er det mulig å slå på og av ditt eget kamera, skru lyden på og av og skrive tekstmeldinger til audiografen.

     

    Når audiografen oppretter en ekstern tilkobling til høreapparatet ditt blir grafikken grønn.

     

    b2c-app-screens-connected-successfully

     

    Når audiografen laster opp nye innstillinger til høreapparatet ditt blir grafikken oransje.

     

    b2c-app-screen-uploading

     

    Når de nye innstillingene har blitt lagret på høreapparatet ditt blir grafikken grønn igjen.

     

    b2c-app-screens-completed

     

    Når du og audiografen blir enige om å avslutte avtalen vil audiografen starte høreapparatene på nytt ved å slå dem av og på igjen.

     

    Audiografen vil avslutte avtalen og meldingen "Appointment ended" (Avtale avsluttet) vises på skjermen. Du kan nå begynne å bruke høreapparatet ditt.

  • > Starte din første avtale på Android

    Start Android på nytt før avtalen for best mulig ytelse. Følg deretter disse 10 trinnene:

     


    1: Åpne RemoteCare App på Android og følg instruksjonene i appen.

     

    2: Logg på avtalen med e-postadressen og passordet ditt og klikk på "SIGN IN" (Logg på).

     

    3: Klikk på "MY APPOINTMENT" (Min avtale).

     

    Data og personvern

    Les vår melding om personvern. Klikk "Godta" for å aktivere tjenestene i Oticon RemoteCare App.

    * Kun vist hvis gjeldende

     

    remotecare_data-and-privacy_oti-topbar_android

     

    4: Hvis appen ber deg om å pare høreapparatet med Android-enheten din følger du instruksene i appen.

     

    5: Sjekk batteriene.

    Hvis batteriene i høreapparatet ikke er nye setter du inn nye batterier.

    Hvis du bruker oppladbare høreapparater, sjekk at de er ladet opp og ha laderen i nærheten.

    Merk: Høreapparat ditt må ha nye batterier eller fulladede batterier for å være sikker på at den eventuelle fininnstillingen fullføres.

     

    Gå videre ved å klikke på "I UNDERSTAND" (Jeg forstår).

     

    remotecare_check-batteries_oti-topbar_android

     

    6: Gjør klar høreapparatet.

     

    remotecare_preparing-hearing-aids_oti-topbar_android

     

    7: Når høreapparatet ditt (hvis aktuelt, både V og H) er registrert, klikk på "PAIR" (Par).

     

    remotecare_available-hearing-aids_-oti-topbar_android

     

    8: Vent mens appen kobler til høreapparatet ditt.

     

    9: Klikk på "Start appointment" (Start avtale) for å gå inn i det virtuelle venterommet og starte avtalen med audiografen.

     

    10: Vent til audiografen går inn i det virtuelle venterommet og starter avtalen.

     

    remotecare_waiting-for-your-audiologist_oti-topbar_android

    Når audiografen blir med på avtalen vises de på skjermen din.

    Under avtalen er det mulig å slå på og av ditt eget kamera, skru lyden på og av og skrive tekstmeldinger til audiografen.

    Når audiografen oppretter en ekstern tilkobling til høreapparatet ditt blir grafikken grønn.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_audiologist-user_screenshot_angj_version_android

     

    Når audiografen laster opp nye innstillinger til høreapparatet ditt blir grafikken oransje.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_applying_settings_android

     

    Når de nye innstillingene har blitt lagret på høreapparatet ditt blir grafikken grønn igjen.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_settings_saved_android

     

    Når du og audiografen blir enige om å avslutte avtalen vil audiografen starte høreapparatene på nytt ved å slå dem av og på igjen.

     

    Audiografen vil avslutte avtalen og meldingen "Appointment ended" (Avtale avsluttet) vises på skjermen. Du kan nå begynne å bruke høreapparatet ditt.

  • > Tilkoblingsproblemer

    • Følg anvisningen i appen.

     

    • Prøv å gjenopprette tilkoblingen

     

    • Sjekk din egen Internett-forbindelse

     

    • Hvis du ikke kan gjenopprette tilkoblingen, ta kontakt med audiografen og sett opp en ny avtale.

     

    Ekstra krav for Android:

    • Sjekk at Google Chrome er aktivert på Android

  • > Høreapparatene oppdages ikke av appen

    • Sjekk at Bluetooth er aktivert.

     

    • Sjekk at nye batterier er satt i. Hvis du bruker oppladbare høreapparater, sjekk at de er ladet opp. Merk: Høreapparatet ditt må ha nye batterier eller fulladede batterier for å være sikker på at den eventuelle fininnstillingen fullføres.

     

    • Sjekk at høreapparatet (hvis aktuelt, både V og H) er paret med iPhone, iPad eller Android (etter omstart av høreapparatet er paring/tilkobling aktivert de neste tre minuttene).

     

    Ekstra krav for Android:

    • Sørg for at du har gitt tillatelse til lokalisering ellers vises ikke høreapparatene.

  • > Jeg kan kun se meg selv. Det er ingen video fra audiografen.

    • Si ifra til audiografen at du ikke kan se dem. Audiografen vil prøve å oppdatere videotilkoblingen.

     

    • Vent litt. Vanligvis etableres videostrømmen igjen.

     

    • Kontroller at din iPhone, iPad eller Android ikke er satt til batterisparingsmodus

  • > Avtalen ble plutselig avsluttet uten felles avtale med audiografen

    Prøv å koble til avtalen igjen eller ring audiografen.

  • > Høreapparatene fungerer ikke etter en tapt forbindelse til audiografen under en avtale

    Åpne Oticon RemoteCare App igjen og gå til "Koble til høreapparatet ditt". Appen vil sjekke om høreapparatet ditt fungerer. Noen ganger kan Oticon RemoteCare App gå inn i "gjenopprettelsesmodus" og oppdatere høreapparatet ditt med de nyeste innstillingene fra audiografen. Følg anvisningen i appen.


    Hvis innstillingene i høreapparatene ikke kan gjenopprettes, følg disse fire trinnene:


    1: Sjekk at Bluetooth er aktivert.

     

    2: Sjekk at nye batterier er satt i. Hvis du bruker oppladbare høreapparater, sjekk at de er ladet opp.

     

    3: Kontroller at høreapparat(ene) (både V og H) er paret med telefonen

    Pare iPhone eller iPad med høreapparatet ditt

     

    4: Start Oticon RemoteCare App igjen og gå til "Koble til høreapparatet ditt". Appen vil sjekke om høreapparatet ditt fungerer. Noen ganger kan Oticon RemoteCare App gå inn i "gjenopprettelsesmodus" og oppdatere høreapparatet ditt med de nyeste innstillingene fra audiografen. Følg anvisningen i appen.

     

    Hvis innstillingene i høreapparatet ditt ikke kan gjenopprettes ved å følge trinnene over, ta kontakt med audiografen.

     

    Finner du ikke svaret du trenger?

    Gå til ofte stilte spørsmål

  • > Hva om jeg mottar et anrop under min RemoteCare-avtale?

    Vi anbefaler at du avviser telefonsamtaler som tar sted under RemoteCare-avtalen.

     

  • > Hva om Internett-forbindelsen min plutselig slutter å fungere?

    Etter en kort nedetid (under 30 sekunder) kobler appen automatisk til avtalen igjen.

     

    Etter en lengre nedetid (over 30 sekunder) må du manuelt trykke på "Try to reconnect" (Prøv å koble til igjen) i appen eller avslutte avtalen.

  • > Jeg forlot appen under avtalen og kom så tilbake til den. Har dette hatt en innvirkning?

    Tilkoblingen til audiografen opprettholdes selv om appen ikke er aktiv. Du kan fortsette besøket når du kommer tilbake til appen.

  • > Jeg har tekniske problemer, f.eks., videostrømmen er ustabil

    Dette skyldes mest sannsynlig en ustabil Internett-forbindelse. Prøv å gjøre avtalen på nytt med en bedre Internett-forbindelse.