Få hjelp med
Oticon RemoteCare

Oticon RemoteCare lar deg ha virtuelle avtaler med utvalgte brukere hvor du kan eksternt justere høreapparatene deres.

På denne siden får du hjelp med å vurdere om brukere er egnet, gjøre klar en økt, se feilsøkingstips og lese ofte stilte spørsmål.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Sjekkliste for kandidat

    Undersøkelsen

    Gå til seksjon

  • > Sett opp klienten din (personlig)

    Sett opp klinikken

    Gå til seksjon

  • Les om de beste fremgangsmåtene

    Kjør et Oticon RemoteCare eksternt besøk

    Gå til seksjon

  • I løpet av økten

    Hvis en økt avsluttes

    Gå til seksjon

Finn bruksanvisning og scoringsark. 
Gå til nedlastningssenter

 

Nyttige koblinger for brukeren - Hjelp brukeren med å komme i gang

Instruksjon for bruk for iPhone, iPad og Android
Sjekkliste for forberedelse av bruker
Støtteside for brukere av høreapparater

 

Oticon RemoteCare er for valgte brukere, så det er viktig at hver persons egnethet vurderes før du velger å tilby dem en ekstern avtale.

  • > Sjekkliste for kandidater

    Dette er en sjekkliste med kriterier som hver bruker må oppfylle for å kunne bruke Oticon RemoteCare.

     

    Brukeren må:

     

    1. Være ≥ 18 år

    2. Ha en aktiv e-postadresse

    3. Ha kompatible høreapparat(er). Se kompatible høreapparat(er)

    4. Få tilgang til en stabil internettforbindelse som passer for både lyd- og videostreaming, med en anbefalt minimumshastighet på 1/1 Mbit / s

    5. Ha en kompatibel mobiltelefon. Se kompatible enheter

    6. Brukeren må kunne:

    Brukeren kan bruke applikasjoner, motta / sende e-post og vet hvordan man kobler til Wi-Fi på sin iPhone, iPad eller Android.

  • > Sjekk egnethet (score) via en undersøkelse

    Du vurderer hver klients egnethet ved å bruke Oticon RemoteCare Kandidaturscore.

    Last ned Oticon RemoteCare Oticon RemoteCare – Kandidaturscore

  • > Sett opp klienten din (personlig)

    Det er viktig å sørge for at hver klient er satt opp og klar mens de er hos deg på klinikken.

    Vi anbefaler følgende trinn for å sikre at klienten er klar til å bruke Oticon RemoteCare:

     

    Materiale som skal deles ut

    Skriv ut og gi følgende materiale til klienten:

     

    Oticon RemoteCare App-bruksanvisning for iPhone, iPad og Android

    Sjekkliste for forberedelse av brukere

      

      

    I tillegg introdusere klienten din for Oticon RemoteCare støtte-nettside for brukere av høreapparat

     

    Nedlasting og konfigurering av app

    Hjelp brukeren med å laste ned Oticon RemoteCare-appen på den mobiltelefonen. Hjelp dem med å opprette en Oticon-konto (hvis de ikke allerede har en) og pare høreapparatet / høreapparatene til mobiltelefonen.

     

     

     Huskeliste:

    • Noter klientens e-postadresse (husk å sjekke at e-postadressen er den samme som klienten bruker for å logge på appen)

    • Kjør et raskt Oticon RemoteCare-besøk og vis dem hvordan du bruker Oticon RemoteCare-appen

    • Planlegg et tidspunkt for den første Oticon RemoteCare-avtalen

  • > Sett opp klinikken

    Tekniske krav

    • PC-kamera eller eksternt kamera (webkamera)

    • Mikrofon og høyttalere eller hodetelefoner

    • Internett med en anbefalt hastighet på minimum 1/1 Mbit/s

    • Internet Explorer 11 (nødvendig for å melde seg på)

    • E-postkonto

     

    Gjør deg klar til å bruke Oticon RemoteCare

    1. Opprett en Oticon RemoteCare-konto: Åpne Oticon RemoteCare invitasjons-e-post, sendt av din Oticon representant, og følg instruksjonene

    2. Start Oticon RemoteCare i Oticon Genie 2

     

    Sett scenen

    Forsikre deg om at følgende krav er innfridd før du bruker Oticon RemoteCare:

    • Sett opp videoen slik at det er minimale visuelle forstyrrelser for klienten (hvis mulig, unngå vinduer og områder med stor trafikk)

    • Velg et rolig sted som sikrer at det er minimale hørbare forstyrrelser

    • Forsikre deg om at alle tekniske krav er oppfylt

  • > Trinn 1: Les beste skikker

    • Sjekk at datamaskinkameraet, mikrofonen og høyttalerne fungerer

     

    • Plasser deg selv nært mikrofonen for å få den beste lydkvaliteten (headset anbefales)

     

    • Unngå å lage papirlyder under økten da dette kan påvirke lydkvaliteten

     

    • Plasser deg selv foran kameraet så brukeren kan se ansiktet og munnen din

     

    • Bruk en tydelig og klar tone, og sjekk ofte med brukeren at det ikke er noen problemer med tilkoblingen eller lyden

     

    • Bruk dine kliniske ferdigheter til å vurdere om brukeren bør komme inn på klinikken for å løse problemene deres

  • > Trinn 2: Logg på og start økten

    Åpne Genie 2 og velg brukerens fil ved avtalen.

     

    1. Veksle for å slå på Oticon RemoteCare.

     

    2. Skriv inn brukernavn og passord som audiograf og klikk på "SIGN IN" (Logg på).

     

    genie-2_remotefit_log-in2

     

     

    3. Skriv inn brukerens kontoopplysninger og trykk på "CONTINUE" (Fortsett).

     

    4. Når brukeren er i det virtuelle venterommet, klikk på "START AN APPOINTMENT" (Start en avtale) når du er klar.

     

    Merk: Det er kun mulig å starte en økt når brukeren allerede er tilstede / har startet en avtale.

     

    account-details-and-login-v2

     

     

    Bruk RemoteCare communicator til å kommunisere med brukeren

    a) Muliggjør tekstmeldinger og kommunikasjon via lyd og video mellom deg og kunden

     

    b) Statusindikatorer på høreapparat

     

    c) Aktiver/deaktiver kamera

     

    d) Demp/opphev demping av mikrofon

     

    e) Oppdater video

     

    step4-b-v2

     

     

    Har du problemer?

    Gå til Feilsøking – Under økten

  • > Jeg kan ikke se meg selv i Oticon Genie 2 (og brukeren kan heller ikke se meg)

    • Forsikre deg om at du ikke har deaktivert kameraet ditt i RemoteCare Communicator

     

    • Forsikre deg om at kameraet ikke er tildekket

     

    • Forsikre deg om at det foretrukne kameraet ditt er det eneste som er koblet til datamaskinen. Koble fra eventuelle eksterne kameraer som du ikke vil bruke til RemoteCare-besøket, hvis det er aktuelt, og start deretter Oticon Genie 2 på nytt

     

    • Oppdater videoen ved å trykke på knappen for videooppdatering øverst til høyre på RemoteCare Communicator

     

    • Forsikre deg om at det ikke er andre programmer som kjører som bruker video (f.eks. Skype); hvis så er tilfelle, lukker du dem og start Oticon Genie 2 på nytt

  • > Videokvaliteten hos meg er veldig dårlig

    Dette kommer av kvaliteten på webkameraet. Du bør vurdere å oppgradere webkameraet

  • > Videoen til klienten min er av dårlig kvalitet

    Enten har brukeren en opplastingsbåndbredde som er under anbefalt minimum 1/1 Mbit / s, eller så har du en nedlastingsbåndbredde som er under anbefalt minimum 1/1 Mbit / s.

     

    Hvis videokvaliteten er veldig dårlig, kan du be klienten om å deaktivere video, deretter deaktivere din egen video og fortsette besøket ved hjelp av lyd- og tekstchatt.

  • > Jeg kan bare se meg selv i Oticon Genie 2; det er ingen video / lydstrøm fra klienten min

    • Oppdater videoen ved å trykke på knappen for videooppdatering øverst til høyre på RemoteCare Communicator

     

    • Forsikre deg om at klienten ikke har deaktivert videofunksjonen i Oticon RemoteCare-appen

     

    • Forsikre deg om at brukeren har tillatt Oticon RemoteCare-appen å bruke kameraet og mikrofonen:

     

    - For iPhone® og iPad®: Dette kan sjekkes i Innstillinger > RemoteCare
    - For Android-enheter: Dette kan sjekkes i Innstillinger > Apper > RemoteCare > Tillatelser

     

    • Forsikre deg om at klienten ikke har aktivert noen form for batterisparemodus på enheten

     

    Merk: Hvis du endrer innstillingene under et besøk, starter Oticon RemoteCare-appen på nytt.

  • > Jeg kan ikke høre brukeren / det er ingen lyd fra brukeren

    • Forsikre deg om at høytttalervolumet og datamaskinvolumet ikke er på mute eller står lavt på

     

    • Forsikre deg om at brukeren har tillatt Oticon RemoteCare-appen å bruke mikrofonen

     

    - For iPhone og iPad: Dette kan sjekkes i Innstillinger > RemoteCare

    - For Android-enheter: Dette kan sjekkes i Innstillinger > Apper > RemoteCare > Tillatelser

     

    Merk: Hvis du endrer innstillingene under et besøk, starter Oticon RemoteCare-appen på nytt.

  • > Oticon Genie 2 kan ikke koble til brukerens høreapparat (er) (kommunikasjonsfeil)

    • Forsikre deg om at brukeren har fulgt retningslinjene for forberedelse til besøket (Bluetooth® slått på, høreapparat (er) paret til mobilenheten, fullt batterinivå osv.)

     

    • Gå til ‘FAMILIE’ eller ‘VALG’ - skjermen og koble til høreapparatet / høreapparatene. Når du er koblet til, fortsett til ‘TILPASNING’

     

    • Hvis problemet vedvarer, må både du og klienten starte besøket på nytt:

    - Bruker: Slå av mobilenheten, start den på nytt, åpne deretter Oticon RemoteCare-appen og start besøket igjen

    - Audiograf: Lukk Oticon Genie 2 og åpne den på nytt, og start deretter økten på nytt

  • > Oticon Genie 2 spør om jeg vil bruke innstillingene fra høreapparatet / høreapparatene eller Oticon Genie 2, men begge innstillingene skal være de samme

    Hvis innstillingene er lastet opp til høreapparatet / høreapparatene, men noe gikk galt i Oticon Genie 2, blir de endrede innstillingene lagret i høreapparatet / høreapparatene, men ikke i Oticon Genie 2. Dette vil utløse en popup-melding i ditt påfølgende besøk, som informerer deg om innstillingene som ikke samsvarer.

     

    Du bør alltid velge innstillingene for høreapparatet / høreapparatene i denne popupen, med mindre du er sikker på at du har gjort endringer i Oticon Genie 2 som er lagret der, men som ennå ikke er lastet opp til høreapparatet / høreapparatene.

  • > Økten ble plutselig avsluttet uten gjensidig avtale med klienten min

    Prøv å koble til økten igjen. Hvis brukeren koblet seg fra og du forventer at han vil prøve å bli med igjen, vent til brukeren blir med igjen.

    Hvis du ikke kan opprette forbindelsen på nytt, tar du kontakt med brukeren og gjør en ny avtale.

    Høreapparatet / høreapparatene er uansett OK og kan brukes. Innstillingene fra siste opplasting (eller første tilpasning, hvis du ikke lastet opp noen innstillinger), er i høreapparatet / høreapparatene.

  • > Høreapparatet / høreapparatene ser ikke ut til å fungere normalt etter at økten er avsluttet

    Be brukeren om å:

     

    • Forsikre seg om at Bluetooth er aktivert på mobilenheten

     

    • Forsikre seg om at høreapparatet / høreapparatene har nye eller fulladede batterier

     

    • Forsikre seg om at høreapparatet / høreapparatene er paret med mobilenheten

     

    • Starte Oticon RemoteCare-appen på nytt og gå til “Koble til høreapparatet / høreapparatene”

     

    • Hvis gjenopprettingsmodus starter i appen, følg veiledningen i appen

     

    Hvis høreapparatet / høreapparatene fortsatt ikke fungerer som de skal, og brukeren ikke lenger kan bruke dem, gjelder standard garanti- og returretningslinjer for høreapparat (er).

Oticon RemoteCare administrasjons-portal

Gå til portal