Få hjelp med
Oticon RemoteCare

Oticon RemoteCare lar deg ha virtuelle avtaler med utvalgte brukere hvor du kan eksternt justere høreapparatene deres.

På denne siden får du hjelp med å vurdere om brukere er egnet, gjøre klar en økt, se feilsøkingstips og lese ofte stilte spørsmål.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Sjekkliste for kandidat

    Fullfør sjekklisten for kandidat

    Score undersøkelsen

    Gå til del

  • Sett opp brukeren (ansikt til ansikt)

    Sett opp klinikken

    Gå til del


  • Logg på og start økten

    Sjekk om brukeren er klar

    Utfør økten

    Avslutt økten

    Gå til del

  • Under økten

    Hvis en økt avsluttes

    Gå til del

Finn bruksanvisning og scoringsark. 
Gå til nedlastningssenter

 

Nyttige koblinger for brukeren - Hjelp brukeren med å komme i gang

Bruksanvisning for app på iPhone og iPad
Bruksanvisning for app på Android
Sjekkliste for forberedelse av bruker
Støtteside for brukere av høreapparater

 

Oticon RemoteCare er for valgte brukere, så det er viktig at hver persons egnethet vurderes før du velger å tilby dem en ekstern avtale.

  • > Sjekkliste for kandidat

    Dette er en sjekkliste med kriterier som hver bruker må oppfylle for å kunne bruke Oticon RemoteCare.

     

    Brukeren må:

     

    1. Være 18 år eller eldre

    2. Ha en aktiv e-postadresse

    3. Har kompatible høreapparat. Se kompatible høreapparat

    4. Har tilgang til trådløst Internett med en minimum båndbredde på 1/1 Mbit/s

    5. Ha en iPhone eller iPad som kjører iOS 12.0 eller senere. Ha en kompatibel Android som kjører OS 8.0 eller senere. Se kompatible enheter

    6. Enhetens ferdigheter:

    Brukeren bruker deres iPhone, iPad eller Android-enhet til applikasjoner, sende/motta e-poster og vet hvordan de kobler til Wi-Fi

  • > Score undersøkelsen

    Du vurderer hver brukers egnethet med Oticon RemoteCare Candidacy Scoring Sheet.

    Last ned Oticon RemoteCare Candidacy Scoring Sheet

     

    Er brukeren egnet for Oticon RemoteCare?

    Gå til Sett opp brukeren (ansikt til ansikt)

  • > Sett opp brukeren (ansikt til ansikt)

    Det er viktig at du hjelper brukeren med å sette opp alt mens du er sammen med dem på klinikken.

    Vi anbefaler følgende trinn for å sørge for at brukeren er satt opp for bruk av Oticon RemoteCare:

     

    Materialer som skal utdeles

    Skriv ut og gi brukeren følgende materialer:

     

    Oticon RemoteCare App-bruksanvisning for bruk med iPhone og iPad

    Oticon RemoteCare App-bruksanvisning for bruk med Android

      

    Gi brukeren også informasjon om Oticon RemoteCare-støttesiden for brukere av høreapparater

     

    iPhone-, iPad- eller Android-enhet og app

    Sett opp Oticon RemoteCare App på brukerens iPhone, iPad eller Android-enhet og koble til høreapparatet.

     

     

     Husk:

    • Skriv ned brukerens e-postadresse (husk å sjekke at e-postadressen er den samme som brukeren bruker til å logge på appen)

    • Gjør et raskt Oticon RemoteCare-besøk og vis dem hvordan de bruker Oticon RemoteCare App

    • Sett opp en time for første Oticon RemoteCare-avtale

  • > Sett opp klinikken

    Tekniske krav

    • Pc-kamera eller eksternt kamera (webkamera)

    • Mikrofon og høyttaler eller headset

    • Internett med en anbefalt minimum hastighet på 1/1 Mbit/s

    • E-postkonto

     

    Aktiver Oticon RemoteCare i Oticon Genie 2

    1. Opprett en Oticon RemoteCare-konto: Åpne invitasjonen for Oticon RemoteCare sendt på e-post fra Oticon RemoteCare Service og følg anvisningene

    2. Slå på "REMOTECARE"

     

    Sett opp scenen

    Sørg for at følgende krav er oppfylt før du bruker Oticon RemoteCare:

    • Sett opp videoen så det er minimalt med visuelle distraksjoner for brukeren (unngå vinduer og høytrafikkerte områder, hvis mulig)

    • Velg et stille sted med minimalt med hørbare distraksjoner

    • Sjekk at alle tekniske krav er oppfylt

  • > Trinn 1: Les beste skikker

    • Sjekk at datamaskinkameraet, mikrofonen og høyttalerne fungerer

     

    • Plasser deg selv nært mikrofonen for å få den beste lydkvaliteten (headset anbefales)

     

    • Unngå å lage papirlyder under økten da dette kan påvirke lydkvaliteten

     

    • Plasser deg selv foran kameraet så brukeren kan se ansiktet og munnen din

     

    • Bruk en tydelig og klar tone, og sjekk ofte med brukeren at det ikke er noen problemer med tilkoblingen eller lyden

     

    • Bruk dine kliniske ferdigheter til å vurdere om brukeren bør komme inn på klinikken for å løse problemene deres

  • > Trinn 2: Logg på og start økten

    Åpne Genie 2 og velg brukerens fil ved avtalen.

     

    1. Veksle for å slå på Oticon RemoteCare.

     

    2. Skriv inn brukernavn og passord som audiograf og klikk på "SIGN IN" (Logg på).

     

    genie-2_remotefit_log-in2

     

     

    3. Skriv inn brukerens kontoopplysninger og trykk på "CONTINUE" (Fortsett).

     

    4. Når brukeren er i det virtuelle venterommet, klikk på "START AN APPOINTMENT" (Start en avtale) når du er klar.

     

    Merk: Det er kun mulig å starte en økt når brukeren allerede er tilstede / har startet en avtale.

     

    account-details-and-login-v2

     

     

    Bruk RemoteCare communicator til å kommunisere med brukeren

    a) Muliggjør tekstmeldinger og kommunikasjon via lyd og video mellom deg og kunden

     

    b) Statusindikatorer på høreapparat

     

    c) Aktiver/deaktiver kamera

     

    d) Demp/opphev demping av mikrofon

     

    e) Oppdater video

     

    step4-b-v2

     

     

    Har du problemer?

    Gå til Feilsøking – Under økten

  • > Trinn 3: Sjekk om brukeren er klar

    Sørg for at brukeren kan se og høre deg tydelig.

     

    Sørg for at brukeren gikk gjennom sjekklisten for forberedelse av bruker. Sjekkliste for forberedelse av bruker

     

    Spør brukeren: 

    • Satte de inn nye batterier i høreapparatene? Hvis høreapparatene er oppladbare, ble de ladet opp? Har de laderen i nærheten?

    • Har de fulladet eller strømført iPhone, iPad eller Android?

    • Vurder deres generelle erfaring med høreapparatene

    • Vurder om brukerens behov ikke kan oppfylles med Oticon RemoteCare (f.eks., behov for otoskopi)

     

    Gå til Feilsøkng – Under økten

  • > Trinn 4: Utfør økten

    1. Klikk på "CONNECT" (Koble til) for å finne og koble til brukerens høreapparater. Statusindikatorene blir grønne når høreapparatene er tilkoblet. Legg merke til at tilkoblingen kan ta flere minutter. Hvis du får en kommunikasjonsfeil, gå til "FAMILY" (Familie) eller "SELECTION" (VALG) skjermen og koble til høreapparatet. Gå videre til "FITTING" (Tilpasning) når det er koblet til.

     

    Tilkoblingsstatusen til høreapparatene er vist på tre steder:

    a) Tilkoblingslinje

    b) Oticon RemoteCare Connection-oversikt

    c) Oticon RemoteCare Communicator

     

    remote_fit_for_page_12-v2

     

    2. Sett på brukeres høreapparater som vanlig, ved behov.

     

    3. Klikk på "UPLOAD" (Last opp) for å laste opp de nye innstillingene til høreapparatene.

     

    4. Når alle ønskede endringer er gjort, klikk på "DISCONNECT" (Koble fra). Høreapparatene kobles fra Genie 2 og starter på nytt.

     

    Merk: Du kan også koble høreapparatene fra skjermen END FITTING (Avslutte tilpasning).

     

    5: Gå til skjermen END FITTING (Avslutt tilpasning) og klikk på "SAVE AND EXIT’/’SAVE AND GO TO CLIENT STEP" (Lagre og avslutt / Lagre og gå til brukertrinn) for å lagre og avslutte økten med brukeren.

     

    step5-end-v2

     

    Gå til Feilsøking – Under økten

  • > Trinn 5: Avslutt økten

    • Informer brukeren om at du bør være den som avslutter og kobler fra økten, så alle nødvendige endringer er gjort og lagret.

     

    • Gå til skjermen END FITTING (Avslutt tilpasning) og klikk på "SAVE AND EXIT’/’SAVE AND GO TO CLIENT STEP" (Lagre og avslutt / Lagre og gå til brukertrinn) for å lagre og avslutte økten med brukeren.

     

     

    Gå til Feilsøking – Hvis en økt avsluttes

  • > Jeg kan ikke se meg selv i Genie 2 (brukeren kan heller ikke se deg)

    • Sørg for at du ikke har deaktivert kameraet i RemoteCare Communicator

     

    • Kontroller at kameraet ikke er tildekt

     

    • Kontroller at kameraet er satt som standardenhet i Windows før du åpner Genie 2. Gjør dette i Windows Enhetsbehandling. Start Genie 2 på nytt hvis du har gjort endringer etter åpning av Genie 2.

     

    • Oppdater videoen ved å trykke på oppdater video-knappen i øvre høyre hjørne av RemoteCare Communicator

     

    • Kontroller at ingen andre programmer som bruker video kjører (f.eks., Skype). Lukk det andre programmet og start Genie 2 på nytt

  • > Videokvaliteten av meg selv er svært dårlig

    Dette skyldes kvaliteten på webkameraet ditt. Hvis kvaliteten er dårlig bør du vurdere å oppgradere webkameraet.

  • > Videokvaliteten til brukeren er svært dårlig

    Enten har brukeren en opplastingsbåndbredde som er under anbefalt minimum på 1/1 Mbit/s, eller du har en nedlastningsbåndbredde som er under anbefalt minimum 1/1 Mbit/s.

     

    Hvis videokvaliteten er svært dårlig kan du be brukeren om å deaktivere videoen, deretter deaktivere din egen video og fortsette besøket med lyd og tale.

  • > Jeg kan kun se meg selv i Oticon Genie 2, det er ingen video-/lydstrøm fra brukeren

    • Kontroller at brukeren ikke har deaktivert appens videofunksjon

     

    • Oppdater videoen ved å trykke på oppdater video-knappen i øvre høyre hjørne av RemoteCare Communicator

     

    • Sjekk at brukeren har gitt Oticon RemoteCare App tillatelse til å bruke video, som kan sjekkes i innstillinger > RemoteCare

     

    • Sjekk at brukeren har gitt Oticon RemoteCare App tillatelse til å bruke kameraet:

     

    For iPhone og iPad: Dette kan sjekkes i innstillinger > RemoteCare
    For Android: Dette kan sjekkes i innstillinger > Apper > Tillatelser > RemoteCare 

     

    Ekstra krav for Android: 

    • Sjekk at kunden har aktivert Google Chrome

    • Sjekk at brukeren har satt strømsparingsmodus til "Av"

     

    Merk: Oticon RemoteCare App startes på nytt ved endring av en innstilling ved et besøk.

  • > Jeg kan ikke høre brukeren / lyd fra brukeren

    • Sjekk at høyttalervolumet og volumet på datamaskinen ikke er dempet

     

    • Sjekk at brukeren har gitt Oticon RemoteCare App tillatelse til å bruke mikrofonen

     

    For iPhone og iPad: Dette kan sjekkes i innstillinger > RemoteCare

    For Android: Dette kan sjekkes i innstillinger > Apper > Tillatelser > RemoteCare

     

    Merk: Oticon RemoteCare App startes på nytt ved endring av en innstilling ved et besøk.

  • > Oticon Genie 2 kan ikke koble til brukerens høreapparat (kommunikasjonsfeil)

    • Sørg for at brukeren har fulgt retningslinjene for forberedelse for besøket (Bluetooth slått på, høreapparat paret/koblet til iPhone, iPad eller Android, fulle batterinivåer, osv.)

     

    • Gå til "FAMILY" (Familie) eller "SELECTION" (VALG) skjermen og koble til høreapparatet. Gå videre til "FITTING" (Tilpasning) når det er koblet til.

     

    • Hvis problemet vedstår må dere begge starte besøket på nytt fra begge sider. Brukerens side: Slå av iPhone, iPad eller Android og start iPhone, iPad eller Android på nytt, åpne så Oticon RemoteCare App og gå inn i avtalen. Audiograf: Lukk Oticon Genie 2 og åpen den igjen, start så økten igjen.

  • > Oticon Genie 2 spør om jeg vil bruke innstillinger fra høreapparater eller Oticon Genie 2, men innstillingene bør være identiske

    Hvis innstillingene ble lastet opp til høreapparatene, men noe gikk galt i Oticon Genie 2 er de endrede innstillingene lagret i høreapparatene, men ikke i Oticon Genie 2. Et popup-vindu vises da med melding om at innstillingene ikke samsvarer.

     

    Du bør alltid velge innstillingene for høreapparatene i dette popup-vinduet, med mindre du er sikker på at du har gjort endringer i Oticon Genie 2 som er lagret i Oticon Genie, men ikke har blitt lastet opp til høreapparatene.

  • > Økten ble plutselig avsluttet uten felles avtale med brukeren

    Prøv å koble til økten igjen for å få en felles avtale med brukeren. Hvis brukeren ble frakoblet, vent til brukeren blir med igjen hvis du forventer at han/hun vil gjøre dette.

    I begge tilfeller er høreapparatet OK og kan brukes. Innstillingene fra siste opplasting (eller første tilpasning, hvis du ikke lastet opp noen innstillinger) er i høreapparatet.

     

    Prøv å koble til avtalen igjen. Hvis du ikke kan gjenopprette tilkoblingen, ta kontakt med brukeren og sett opp en ny avtale.

  • > Høreapparatene virker å være ødelagt og brukeren kan ikke lenger bruke dem.

    Be brukeren om å:

     

    • Sjekke at Bluetooth er aktivert

     

    • Sjekke at høreapparatene har fulle batterinivåer. Sjekk at nye batterier er satt i. Hvis de er oppladbare: Sjekk at høreapparatene er fulladet

     

    • Kontroller at høreapparat(ene) (hvis aktuelt, både V og H) er paret med iPad eller iPhone

     

    • Start Oticon RemoteCare app på nytt. Gå til "Koble til høreapparatet"

     

    • Hvis gjenopprettingsmodus startes i appen, følger du veiledningen i appen.

     

    Hvis høreapparatet virker ødelagt og brukeren ikke lenger kan bruke det, gjelder standard garanti og returpolicy.