Oticon RemoteCare Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Hvis du vil vite mer om kompatibiliteten til dine Oticon-høreapparater med smarttelefonen, Oticon-apper eller tilkoblingsprodukter, vennligst klikk her

Tekniske problemer og feilsøking

For tekniske spørsmål eller feilsøking, se Ofte stilte spørsmål (FAQ) og Feilsøking-delen i appens bruksanvisning*.

* Du finner også bruksanvisningen inne i selve appen. På Velkommen til Oticon RemoteCare-skjermen, trykk på Støtte og Personvern; trykk deretter på Bruksanvisning for å få tilgang til instruksjonene.
  • Generell informasjon

    Hvordan komme i gang med
    Oticon RemoteCare

  • Parring

    Slik parrer du høreapparatene med enheten din

  • Egenskaper

    Hva kan du gjøre med
    Oticon RemoteCare


Generell informasjon

Ja, Oticon RemoteCare er tilgjengelig for både Apple- og Android-enheter.

Oticon RemoteCare kan lastes ned fra Apple App Store eller Google Play-butikken. Bare installer appen på smarttelefonen din som du ville gjort med andre apper.

Ja, Oticon RemoteCare er gratis å laste ned og bruke.

Ja, du må opprette en Oticon-konto for å bruke appen. Ta en titt på appens bruksanvisning for å finne ut hvordan du gjør det.

Oticon håndterer personopplysninger i samsvar med lokale forskrifter. Vennligst se vår Oticon RemoteCare personvernerklæring for mer informasjon.


Parring

Du finner all informasjonen du trenger om å pare høreapparatene dine til Apple- eller Android-enheten din her

Ja, det er mulig å koble høreapparatene til flere enheter samtidig. Vi anbefaler imidlertid å koble høreapparatene til bare én enhet om gangen. Dette vil sikre at enheten du bruker for øyeblikket er den som har full kontroll.


Egenskaper

Oticon RemoteCare gir deg muligheten til å koble deg til audiografen din fra hjemmet ditt. Under disse nettbesøkene kan du be om råd og få høreapparatene justert av audiografen din i sanntid.

Å ha e-konsultasjon hos audiografen din har mange potensielle fordeler:

  • Du kan spare tid og penger fordi du ikke trenger å reise til klinikken
  • Du kan ha oppfølgingsavtaler når det ikke er mulig for deg å besøke klinikken fysisk
  • Du kan få høreapparatene justert i ønsket miljø, enten det er hjemme, på arbeidsplassen eller på et annet sted. Dette betyr at innstillingene kan finjusteres for å passe til et bestemt lydmiljø.

Ikke alle høreapparatinnstillinger kan oppdateres eksternt ved hjelp av Oticon RemoteCare. I visse tilfeller vil det være nødvendig å besøke klinikken din fysisk. Kontakt audiografen din for mer informasjon.

Lyd og video kan deaktiveres inne i appen - slik at du kan bestemme om du vil bruke video, lyd eller bare chatte med audiografen din under besøket. Vi anbefaler imidlertid at du aktiverer både lyd- og videofunksjoner for å få fullt utbytte av opplevelsen.