Problemer med å koble til andre enheter

Finn løsninger på ulike problemer med telefoner og andre enheter, i forbindelse med tilkobling av høreapparatene. Hvis du har problemer med tilkoblingen, er det flere ting du kan gjøre for å gjøre det enklere for enhetene dine å koble seg til høreapparatene dine.

Før du begynner

1

Kompatibilitetsveiledning

Se hvilke telefoner som fungerer med høreapparatene dine.

Se veiledningen
2

Skaff deg Oticon Companion

Du trenger Oticon Companion for å sammenkoble Android™-smarttelefonen din med høreapparatene dine.

Last ned Oticon Companion for iOSLast ned Oticon Companion for Android
alt

Slik løser du problemer med tilkoblingen

1

Koble til igjen via Bluetooth®-menyen.

Hvis du har en Android-enhet, kan du prøve å koble til igjen via Bluetooth-menyen på enheten hvis forbindelsen til ett eller begge høreapparatene brytes.

Gå til > Innstillinger > Bluetooth.

Trykk på navnet på høreapparatene dine på listen.

2

Slå Bluetooth av og deretter på igjen.

Dette tvinger telefonen eller enheten til å koble seg til høreapparatene på nytt, og dette kan forbedre kvaliteten på tilkoblingen.

3

Start høreapparatene dine på nytt.

Hvis du starter høreapparatene på nytt, settes de i sammenkoblingsmodus i omtrent tre minutter, og dette bør tvinge frem en ny tilkobling.

Slik slår du høreapparatene på og av

4

Start Oticon Companion på nytt.

Avslutt appen slik du vanligvis avslutter apper på telefonen, og åpne deretter appen igjen.

5

Sammenkoble høreapparatene dine på nytt via Oticon Companion.

Hvis du har en Android-enhet, sammenkobler du på nytt ved hjelp av Oticon Companion.

Åpne appen.

Gå til > Høreapparater > Sammenkoble nye høreapparater > Opphev sammenkobling av nåværende > Sammenkoble nå

Slik unngår du tilkoblingsproblemer

1

Sørg for at høreapparatene dine er sammenkoblet med bare én enhet.

Hvis høreapparatene er sammenkoblet med mer enn én enhet, kan det føre til frakoblinger, fordi høreapparatene kan få problemer med å finne ut hvilken enhet de skal koble seg til.

  • Sørg for at høreapparatene bare er koblet til én mobil enhet om gangen (f.eks. enten nettbrettet eller telefonen).
2

Fjern unødvendige Bluetooth-sammenkoblinger.

Hvis du har andre Bluetooth-enheter sammenkoblet med telefonen eller enheten din, kan det forstyrre forbindelsen mellom høreapparatene og telefonen. Vi anbefaler at du har så få Bluetooth-enheter som mulig sammenkoblet med telefonen.

Slik sammenkobler eller opphever du sammenkoblingen av høreapparater med andre enheter

3

Sørg for at programvaren på telefonen eller nettbrettet er oppdatert.

Tilkoblingsforbedringer leveres regelmessig gjennom programvareoppdateringer, som også løser feil og problemer med programvaren på telefonen. Kontroller at telefonen har den nyeste tilgjengelige programvareversjonen.

Gå til > Innstillinger > Programvareoppdatering.

Hvis telefonen viser at det finnes en tilgjengelig oppdatering, installerer du den.

4

Tøm hurtigbufferen for Bluetooth.

Dette kan ofte forbedre telefonens generelle evne til å koble seg til andre enheter, for eksempel høreapparatene dine.

Instruksjonene kan variere avhengig av telefonmodellen din.

Gå til telefoninnstillingene.

Gå til Apper eller Apper og varsler.

Velg Dine apper eller Vis systemapper.

Gå til Bluetooth.

Trykk på Tving stopp og deretter på OK.

Trykk på Lagring.

Trykk på Tøm hurtigbuffer.

Åpne appen.

Sammenkoble høreapparatene med enheten igjen.

Slik sammenkobler og opphever du sammenkobling av høreapparater med andre enheter

Merknad for Android-telefoner med ASHA (Audio Streaming for Hearing Aids):

Når du sammenkobler Oticon-høreapparater med en ASHA-kompatibel telefon via appen, blir også den opprinnelige direktestreamingen (ASHA) automatisk tilgjengelig. Dette er den anbefalte måten å bruke ASHA-funksjonalitet på.

Ikke bruk Androids innebygde Bluetooth-funksjonalitet til å koble til ASHA.