Hvorfor kan jeg ikke streame lyd fra iOS-enheten min til høreapparatene mine?

Finn løsninger på ulike problemer med streaming av telefonsamtaler, musikk eller lyd til høreapparatene dine fra iPad, iPhone eller Mac.

Før du begynner

1
  • Sørg for at du har lastet ned den nyeste versjonen av Oticon Companion på iPhone-telefonen eller iPad-en din for å få best mulig stabilitet. Oticon Companion er ikke tilgjengelig på Mac.
  • Hvis du bruker mer enn én iOS-enhet med høreapparatene dine, er det viktig at alle enhetene har samme iOS-versjon installert, og at alle bruker samme Apple-ID. Da unngår du problemer med streaming.
2

Kompatibilitetsveiledning

Se hvilke telefoner som fungerer med høreapparatene dine.

3

Skaff deg Oticon Companion

Sørg for at du har den nyeste versjonen av Oticon Companion.

Last ned Oticon Companion-appen
alt

Problemer med å streame lyd fra iPhone eller iPad til høreapparatene

1

Konfigurer hvordan samtaler og lyd skal rutes på iPhone-telefonen eller iPad-en din.

På en iPhone eller iPad må du kanskje konfigurere måten samtaler og andre typer lyd vanligvis skal rutes på.

Gå til > Innstillinger > Tilgjengelighet > Høreapparater > Lydruting.

Velg Anropslyd for samtaler, eller Medielyd for annen lyd.

Velg ønsket type ruting fra listen over alternativer.

  • Velg Alltid høreapparater hvis du alltid vil at den valgte lydtypen skal sendes til høreapparatene dine.
  • Velg Aldri høreapparater hvis du aldri vil at den valgte lydtypen skal sendes til høreapparatene dine.
  • Velg Automatisk for å aktivere iPhone-telefonen din til å rute den valgte lydtypen automatisk.
2

Sjekk at Kontroller enheter i nærheten er aktivert.

Gå til > Innstillinger > Tilgjengelighet > Høreapparater > Kontroller enheter i nærheten.

Sjekk at Kontroller enheter i nærheten er aktivert.

Problemer med å bruke flere Apple-enheter

Hvis du ikke kan bytte fra én enhet til en annen, eller hvis du har problemer med å bytte mellom iOS-enheter, kan følgende tiltak være til hjelp.

1

Aktiver Audio Handoff for å veksle mellom enheter.

Kontroller at funksjonen Audio Handoff er aktivert.

Gå til > Innstillinger > Tilgjengelighet > Høreapparater > Audio Handoff.

Kontroller at Audio Handoff er slått på.

2

Lukk appen, bortsett fra på den enheten du vil bruke.

Lukk Oticon Companion på begge enhetene, og sørg for at den ikke kjører i bakgrunnen på noen av enhetene.

Start streaming av lyd på enheten du vil bruke (du må kanskje trykke på play et par ganger).

Åpne Oticon Companion på nytt på enheten du bruker.

Koble fra andre enheter

Hvis du foretrekker å bruke bare én enhet med høreapparatene, kan du koble fra de andre enhetene.

Slik opphever du sammenkobling fra Apple-enheter