Hvorfor kan jeg ikke streame lyd fra Android-enheten min til høreapparatene mine?

Finn ut mer om hvordan Android-enheter kan streame lyd til ulike typer høreapparater.

Før du begynner

1

Streaming av lyd avhenger av høreapparatene og Android-enheten din.

De nyeste høreapparatene våre kan streame lyd direkte og utføre handsfree-samtaler via Bluetooth® LE Audio med Android-enheter som også støtter denne teknologien. Hvis høreapparatene dine støtter LE Audio, men enheten din ikke gjør det, trenger du Easy LE Adapter-tilbehøret for å streame lyd fra enheten din.

Mange av de andre høreapparatene våre som støtter Bluetooth-teknologi, kan streame lyd direkte på Android-enheter med ASHA-teknologi (Android Streaming for Hearing Aids). Hvis høreapparatene dine støtter Bluetooth, men Android-enheten din ikke støtter ASHA, kan du bruke det valgfrie ConnectClip-tilbehøret for å aktivere direktestreaming og handsfree kommunikasjon på høreapparatene dine.

Les mer om ConnectClip
2

Kompatibilitetsveiledning

Se hvilke Android-enheter som kan streame lyd til høreapparatene dine, og hvilke som trenger enten en Easy LE Adapter eller ConnectClip for å streame lyd.

Se kompatibilitetsveiledningen

Slik streamer du lyd fra Android-enheten din

1

Finn ut om du trenger å bruke en Easy LE Adapter eller ConnectClip, eller om Android-enheten din støtter direktestreaming med LE Audio eller ASHA.

Når du har sammenkoblet Android-enheten din med høreapparatene, kan du begynne å streame lyd til dem

Feilsøking

Det kan av og til oppstå tilkoblingsproblemer mellom høreapparater og smartenheter, noe som kan være frustrerende og i veien for gode lydopplevelser. Her er noen vanlige løsninger på problemer som kan oppstå når du streamer med høreapparatene og Android-enheten din:

1

Ha enhetene nær hverandre: Jo nærmere telefonen er høreapparatene, jo sterkere blir Bluetooth-signalet. Hvis du opplever problemer mens telefonen ligger i lommen, kan du prøve å snu telefonen slik at ladeporten vender oppover.

2

Start Bluetooth på nytt: Enten uavhengig eller under en lyd-/videosamtale. Dette kan bidra til å fikse tilkoblingsproblemer eller lydforstyrrelser.

3

Start lyd-/videosamtalen eller appen på nytt: Hvis du opplever ekko eller lydforvrengning, kan det hjelpe å starte lyd-/videosamtalen eller appen du bruker, på nytt.

4

Slå av Bluetooth på enheter som ikke er i bruk: Hvis du kobler fra unødvendige enheter som du ikke ønsker å streame lyd fra for øyeblikket, kan det bidra til å redusere overbelastningen av Bluetooth.

5

Slå flymodus på og av: Å slå flymodus på og av kan også bidra til å oppdatere Bluetooth og rette opp i tilkoblingsproblemer.

6

Start enheten på nytt: En omstart kan ofte løse mindre problemer som eventuelt forstyrrer forbindelsen, og fjerne ubrukte data som har samlet seg på telefonen over tid.

7

Sammenkoble høreapparatene dine igjen: Fjern sammenkoblingen for høreapparatene dine fra listen over Bluetooth-enheter i Bluetooth-innstillingene, og sammenkoble høreapparatene på nytt.